Poängtapp mot bottenlag i +45. Onsdag 8 feb

SPORTBLADETS utsände rapporterar från bortamatchen mot Örby

Hurtige reportern på Sportbladet får tag i dagens coach, Besse, på telefon:

-Hej Bengt Carlsson.

-Det går bra med Besse.

-Okej, hej Besse. Ni lirade match borta Örby / Östberga nyligen?

-Och

-Eh jo, ja, vi brukar ju ibland skriva om Era matcher och Ni hör ju alltid av Er själva för att få in några rader i tidningen men ingen har hört av sig.

-Jasåå.....

-Ja, det är nån hos Er som skickar färdiga referat och Ni har ju enligt reportagen, bilderna och pokalerna Ni fotat, vunnit i princip allt man kan vinna och nästan aldrig förlorat en match.

(Så här mellan raderna kan jag ju säga att det är helt okej. Jag får betalt för alla inlägg och bilder, ju fler desto mer betalt. Ett kanonupplägg om du frågar mig! Nu börjar jag få ont om deg och skulle behöva få in material).

-Jag har absolut inget att skicka och förresten är väl det ditt jobb att skriva? Vill du veta hur det egentligen gått i matchen då?

-Puh, okej då.

-Tack. Skador och sjukdomar gjorde att vi kom till spel med med bara två femmor. Vi satte ihop laget som vi brukar. En lina som var tänkt att producera framåt och en som tar hand om defensiven och spelar disiplinerat försvarsspel.

-Hur gick matchen då?

-Tyvärr gjorde vi en riktigt dålig match. Vi ska inte skylla på att vi var tunnt med folk men det är jobbigt att gå på två femmor. Svag skärpa i avslutningarna bidrog också till den magra målsskörden. Putte gjorde som vanligt en bra insats i kassen.

-Men är inte Örby ett bottengäng?

-Min enda kommentar till det blir att jag får lyfta fram Esas ord; ”Det var tur ingen spelade in matchen”!

Efter 1-1 i paus slutade matchen 2-2. I övrigt har jag inga kommentarer.
Publicerad: 21 februari 2012