Vänskapsdubbeln Part one

Det kan sägas direkt. Det här var ett riktigt lågvattenmärke från vår sidan.
1-1 i paus förvandlades till en förlust med 1-2, med bara 15 sekunder kvar på uret.

Tyvärr så meddelade läkarteamet att Micke i mål ådrog sig en sträckning vid Deras segermål. Vi får avvakta och se hur det går med skadan. Micke var en av få ljuspunkter i Kringelstan, vilket tydligt framgår av skottstatistiken som Järna vann med 37-17.

Försvarsmässigt blev det ofta stora "hål" i mittzon som gjorde det lätt för Järnas duktiga backar att lira puckar upp i mitten så att forwards sedan lätt kom in i vår zon ock kunde avsluta snabbt.

De lyckades även ofta bita sig kvar i vår zon då vi hade ovanligt svårt att trycka ut pucken ur egen zon. Våra backar hade en jobbig afton och alla tre backparen kämpande starkt i försvaret.

Framåt var vi ovanligt bleka och Charlie i Järnaskassan meddelade efter matchen att: "Idag kommer jag hem snabbt, jag slipper ju duscha".

De har förvisso vunnit mot oss tidigare men det här var nog första matchen de spelat klart mycket bättre än oss. Grattis Järna!

En balja framåt fick vi i alla fall. Det var Tompen som i slottet fick på en skön träff som letade sig upp i Järnakeeperns vänstra kryss!

Nu ser vi framåt och fixar en vinst i returen på Söndag istället!

GO KRINGELSTAN GO !!!
Publicerad: 27 september 2014