Solna Hockey borta blev till en tung hemresa för +45laget

Ni har ju en ganska stor trupp i +45 laget i år, kunde Ni ställa upp med fullt lag?
Vi har för mycket kärringar i laget. Vi skulle bli fullt lag i dag, men med fem återbud för näsont blev vi bara två femmor. Jag saknar sisun hos killarna. Det var annorlunda när jag spelade i Jyväskylä, då spelade killarna även om de var skadade eller sjuka, det fanns piller och tejp för sånt trams.

Eh, jaha. Men hur var matchen då?
Jo, med piller och tejp gick det bra.

Jag menar matchen idag?
Jaha. Jo, det blev en ganska jämn match även om de var lite starkare än oss. Precis som förra +45 matchen så hade vi 4-4 långt in i tredje perioden. Solna tar ledningen med 5-4 och mot slutet tar vi ut Peter och lirar 6-5. Det gick som det gick sist, ytterligare ett mål i baken och vi torskade med 6-4.

Hade Ni otur? Hade Ni kunnat vinna?
Nej, hade vi fått 4-4 så skulle jag varit grymt nöjd. De var klart starkare än oss och de gick ju på tre kedjor också och orkade lite mer.

Kan du berätta nåt om ditt egna lag och spelare?
Lite anmärkningsvärt var att våra normalt så defensiva backar gjorde tre av fyra mål. Nibbe, Esa och Olle nätade. Vi tre är ju annars kända för en extrem defensiv.

Är Ni rökta på seriesegern nu?
Visst blir det uppförbacke nu, men jag säger som Gunde-ingenting är omöjligt!

Då vill jag tacka dig Esa för pratstunden.
Va, är du redan klar? Är micken avstängd? Jag har ju inte hunnit hälsa. Jag skulle vilja hälsa ti.............klick!

Publicerad: 30 november 2011