Dyster afton i Templet

Vi har sökt sportchefen förgäves och de spelare vi nått har bara lämnat oss med orden: "Inga kommentarer".

Känns inte bra! Ledare och spelare i Kringelstan har ju ett stort ansvar mot publik och läsare. Medlemmarna måste också förstå att de inte bara representerar klubben utan de är även ambassadörer för kommunen.

Efter att ha smygit omkring i AXA så stöter jag äntligen på en spelare i som är villig att prata. Det är Kaj L med nummer 23 på ryggen.

Hur gick matchen igår?
-Inga kommentarer

Men du gick ju med på att prata om du skulle få vara med på bild i tidingen?
-Ja, okej då. Vi torska matchen med 3-1, that's it.

Det räcker inte för att komma med, berätta lite om matchen?
-Jag fick uppdraget att coacha laget. Det kändes som att ingen var på tå, varken före eller under matchen. Vi gjorde tyvärr en riktigt dålig insats och det finns ingen utespelare jag ens vill nämna.

Peter i mål räddade oss från större siffror och han gjorde en kanonmatch.

Vi låg under med 3-0 efter halva andra, då bestämde jag och Siito att vi skulle gå ner på två femmor. Men vilka skulle lira? Vi bantade laget men det gav tyvärr inte önskad effekt.

Men Älta slog ni ju i genrepet inför serien och då lirade Ni Glamour-hockey. Hur kan det skilja så mycket mellan två matcher?
-Ha'ru lirat själv nån gång eller? Då ställer man inte en så korkad fråga.

Jaja ok, sorry. Hursomhelst, maila in en snygg bild på dig innan pressläggningen ikväll så finns du med i tidningen i morgon......

Publicerad: 6 december 2011