Förlust i Templet för knattelaget

Fullt lag och fullt ös var tanken inför säsongens tredje match i +35.

Vi startade bra och skapandes en hel del chanser, åt båda håll. Första perioden blev en jämn historia, både spel-och målmässigt. 3-3 i paus och läget såg inte attför dystert ut.

Boo tog över spelet mer och mer i andra. De kom väldigt lätt in i vår zon och som så många gånger tidigare i år hade vi stora problem i egen zon. Både med pucken och i försvarsspelet utan puck.

I mitten av andra drabbades vi av nå´t så ovanligt som automatiskt matchstraff. Kajan drog på sig sin tredje utvisning som innebär att man blir först till duschen. Det har bara hänt två gånger tidigare under våra 14 år!!

Putte, som gjorde en klart godkänd insats i mål, tvingades kapitulera ytterligare några gånger i andra perioden. Sista halvan vann Boo med 4-1. Vi gjorde ett sista tappert försök utan målvakt men då spikade motståndarna slutresultatet i tom bur. Förlust 4-7.

Alla femmorna gjorde mål framåt, men där slutar också alla likheter.

Första femman, som bestod av knattar, förstärkta av junioren Kenta som back, gjorde en kanoninsats (….är du så där bra som back eller är det bara enkelt att lira back??). Hade de fått utdelning på alla chanser de skapade kunde matchen ha slutat annorlunda. De lyckades hela matchen igenom hålla ett mycket högt tempo.

Femmans backpar bestod av Kenta, som normalt spelar forward , men gjorde en helgjuten insats. Stor hjälp hade han av backgiganten Jander, som återigen gjorde en toppinsats. Jander påminner i sina bästa stunder om gamle storspelaren Magnus Svensson.

Rydan i mitten med Mörken & Sjögar på flankerna var ett ständigt orosmoment för Boo´s backar. De hängde två påsar och hade bud på mycket mer.

Mörkens och Rydans kapacitet känner vi väl till. Efter att ha visat framfötterna på flera träningar fick nu Sjögar chansen tillsammans med vinthundarna och som han tog den! En kanoninsats. Där ser man vad några extra ensamma ispass på månskensrinken kan göra för en talang!

Nu finns det ju tyvärr inte bara positiva saker när man har duktiga spelare i truppen.
Mattis, Sjögar och Mörk har varit flitigt uppvaktade av våra grannar Spaif som spelar ”riktig” hockey i div 2 östra.

När det gäller Mörk och Mattis kunde Spaif inte matcha kontraktet de sitter i nu och att lösa dem skulle också kosta för mycket.

Nu när Rookien Mattis stannar säger han: ”Jag är hellre en lovande och talangfull knatte i Kringelstan, än rutinerad gammal räv i Spaif”.

Sjögar, som är inne på sin andra säsong, berättar: ”Jag känner att jag kan utvecklas bättre i Kringelstan och div.1 än att spela i Spaif. Jag tror förutsättningarna att nå Elitserien är större här och jag har även lovats en friare roll av coachen. Jag trivs i klubben.”
Publicerad: 2 december 2015