Ännu en seger mot Salem, nu i deras hall.

Precis som i första matchen ringde det i baken i första bytet. Nu hann det bara gå 11 sekunder och ingen hann sätta sig ned i båset och de på isen såg aldrig pucken. Därför finns det ingen som kan återge exakt hur det gick till mer än att det stod 1-0 på tavlan.

Vi hämtade oss och kom ganska snabbt in i matchen. Vi tryckte in fyra baljor innan paus och ledde med 4-1.

Kenneth gjorde ett kämpamål, checkade i 4 mot 5 och störde deras keeper och back och helt plötsligt stod han med pucken framför ett tomt mål.....Så forecheckar kringelstan i sina bästa stunder.

Jander (Gekå) och Kajan tryckte upp var sin puck i nättaket från läge mitt i slottet. Mycket snyggt gjort. Å deras vägnar vill jag tacka de hårt jobbande forwards som skapade ytorna, lägena och öppen gata.

Det bekväma med helg gjorde sig påmint i andra perioden och vi lutade oss tillbaka och hade svårt att få till ett ordnat spel. Salem hade ett betydligt vassare lag än senast och skapade en hel del framåt. Ännu en eloge till Peter i kassen som utsågs till matchens lirare i Kringelstan. Hans spel gjorde att vi kände oss trygga i ledningen ändå.

Slutresultat 4-2. (4-1)

Publicerad: 17 oktober 2011