Saltsjöbaden – 45+

Efter en längre tids mörker där senaste segern togs 21/10 (A-lagets seger mot Solna är struken) så fanns en förhoppning om en seger när man begav sig till Scaniarinken för att bevittna mötet mot Saltsjöbaden på måndagskvällen, ett lag som Kringelstan har haft ganska så lätt för genom historien.

I matchinledningen verkar förhoppningarna besannas då Kringelstan snabbt rycker åt sig en tvåmålsledning ettan genom Valle som serveras en drömmacka från Kajan och tvåan genom Jander som avslutar ett mönster anfall genom att raka in en retur efter att han har blivit assisterad av Kenta och Mörken.

Därefter är det roliga slut, inom loppet av en minut släpper alla tre femmorna in varsitt mål men det stoppar tyvärr inte med det utan när klockan visar 8,20 i andra perioden så visar jumbotronen även 2-6. Kajan och Sami hyfsar till siffrorna med varsitt mål innan Saltis fastställer slutresultatet till 4-7 och pinan äntligen är över.

Under alla år som har gått sedan jag blev satt på att bevaka Kringelstan har jag nog inte sett en sämre insats än denna, dem enda som förtjänar beröm är Saltsjöbaden då dem förmodligen vann 100% av närkamperna, en disciplin som är ganska elementär i ishockey.

Hela Kringelstan får minusbetyg och om dem inte orkar spela hockey så orkar jag inte rapportera mera om den matchen heller.

//Sportbladets utsände
Publicerad: 18 februari 2020